уторак, 17. март 2009.

Serbische Ethnomusik: Marijo bela kumrijo

Бранкица Васић Василиса

Маријо бела кумријо

Marijo, deli bela kumrijo, mori,
što ti je, Maro, krotko, mori, 'odenje ?
Što ti je, Maro, ti'o, mori, zborenje ?

Da li ti, Maro, težit stomnite, mori,
ili ti, Maro, težit, mori, đerdani ?

Nito mi, ago, težit stomnite, more,
nito mi, ago, težit, more, đerdani.

Toko mi, ago, teži merakot, more.
Moj merak, ago, mi je, more, daleko.
Маријо, дели бела кумријо, мори,
што ти је, Маро, кротко, 'одење?
Што ти је, Маро, ти'о, мори, зборење?

Да ли ти, Маро, тежи стомните, мори,
или ти, Маро, тежит, мори, ђердани?

Нито ми, аго, тежит стомните, море,
нито ми, аго, тежит, мори, ђердани.

Тако ми, аго, тежи меракот, море.
Мој мерак, аго, ми је, море, далеко.


Jovan Maljoković Balkan Salsa Band


Predrag Gojković Cune, Madam Piano i Stupovi


Pavle Aksentijević i Grupa Zapis


Dragana del Monaco


Grupa Iskon iz Subotice


Ansambl "ETNOPEDIJA" - Novi Sad


Narodni orkestar ROGALJ

7 коментара:

Savko Pećić Pesa је рекао...

Све је добро пријатељу, али ова пјесма мора бити написана и ћирилицом, поред латинице!То је наш завјет за ову пјесму.
ПЕСА

emo_serpica је рекао...

Sve su interpretacije odlične, ali moj favorit su braća Teofilović. Fantastični su, znam ih lično još iz vremena kada su tek počinjali karijeru.Divan izbor pesme za dobar post! Nadam se da će i tvoji prijatelji, stranci, uživati u našim divnim pevačima i pesmi, pre svega.
Pozdrav!

Michael је рекао...

Hello Miroslav, the recent conduct of my busy, do not have access to your blog, I enjoy your painting, I wish you a healthy and happy!

Миррослав Б Душанић је рекао...

Hello Zhao Jinxing, no problem. Thank you very much!
I wish you much success.

Миррослав Б Душанић је рекао...

Драги пријатељу,

потпуно сте у праву...

Латиница је употријебљена због иностраних гостију јер им је природно блиска.
Они су у онда у стању да прочитају пратећи текст и касније сами потраже нове
српске пјесме...јер ипак ја њима презентујем (а мање нама - нама би требала
да буде позната) нашу културну баштину...

Мирослав

Миррослав Б Душанић је рекао...

Драга „суграђанко“,

српска традиционална музика, као и музика са Балкана је на Западу и уопште
у свијету веома популарна, посебно код млађих генерација (студентска
популација)...Пут овој музици су „прокрчили“ филмови Емира Кустурице,
Горан Бреговић, Оркестар Бобана Марковића и Неле Карајлић. Све што долази
са Балкана има веома добру „прођу“. Радо су посјећени наступи културно
умјетничких друштава из Србије, Бугарске и Македоније, као и концерти
трубача, традиционална циганска и ромска пјесма: Есма Реџепова и Шабан
Бајрамовић, Влатко Стефановски и Леб и сол, али и новији састави као нпр.
група КАЛ. У посљедње вријеме млађи њемачки састави склони џезу и етно
музици, обавезно изводе и музику са Балкана, а неки свирају искључиво само ту
музику...нпр. Shantel / Bucovina Club или Fatima Spar und die Freedom Fries из
Аустрије...

Поздрав

mj је рекао...

Hola, gracias por ponerte de seguidor en el blog de preludio, si no te importa me llevo tu enlace al él. Escucho los vídeos poco a poco...
Un abrazo
mj