уторак, 21. јун 2016.

Антологија: МОЛИТВА ЗА ЉУБАВ

Друштво за очување баштине (ДОБ) Гацко (2015.)

МОЛИТВА ПУТЕВОДИТЕЉКИ
ХИЛАНДАРСКОЈ

        Путеводитељко, доведи ме до храма.
Просветли душу моју речима неисказаним.
Лик мој учини невидљивим, видљивом тугу
моју, самоћу, страх, не умем да се вратим.
        Шта све нечињено би чињено. Шта све
неречено би речено. Шта све незаборављено
би заборављено. Паде и би нађено, растави
се и нестаде
        Ход мој ход је другоме. Служба моја
служба другоме. Род мој одрод а пут распут.
        Распет ходим, распетог себе носим. 

Зоран Милић

Са промоције у Билећи
БЛАГОСИЉАЈ

Мој немир Господе од Тебе долази,
у летњој ноћи након престанка кише.
Кад се небо разведри и плава светлост
месечине падне блага на трем куће
ја седим сетан на дрвеној клупи
чекајући глас да ми дође из нутрине:
Ту сам Господе. Ту у близини.

Ослушкујем девојке гиздаве
на обали језера док певају у болу
химне, певају молитве,
певају уместо мене.

Мој немир од Тебе Господе долази,
та и сам знаш стихови су ми једино благо.

Мени није дато да чиним што нам је срцу драго
колико да лепоту потиснем још бољом лепотом.

Благосиљај немир мој Господе.

Искварени свет се поправити неда.

Александар Лукић

Са промоције у Невесињу

МОЛИТВЕ МОЈЕ ПРЕДАЧКЕ

Оставио сам по страни стид и страх
Личне драме
Ближње и потомство
Оставио сам времена ружна и очајна 

Пећина која је пријетила да ме прогута
Постала ми је блажено станиште
Пијесак под мојим узглављем чува
Кораке бивше и звуке литургије
Не путујем више од града до града
Не молим се у раскошним храмовима
Сада сам испосник 

И када јутра растјерају звијезде
Милоснице
Када се буктиње расплину и нестану
Иза наслага камена и пијеска
Тихо зборим и поклонички предано
Из дана у дан на уснама носим
Тешко бреме предачке молитве
Као корњача свој оклоп кроз вијекове

Мирослав Б. Душанић*

Са промоције на Београдском сајму књига
* У овом малом избору (антологији), МОЛИТВА ЗА ЉУБАВ, представљени су молитвени стихови аутора различитих пјесничких опредјељења. Са по четири пјесме заступљени су А. Шантић, Љ. Симовић и Р. Рисојевић, моја маленкост је једина са три — уз горе поменуту пјесму изабрани су још ПОМРАЧЕЊЕ и МОЛИТВА ЗА ИЗБАВЉЕЊЕ ДУШЕ И ПРИЈЕМ У ЦАРСТВО ГОСПОДЊЕ, неколико аутора је заступљено са двије а највећи број њих са по једном пјесмом. Избор аутора и текстова приредили су Светлана и Радослав Таминџија, а приказ књиге ја написала Тања Бубрешко, проф. српског језика и књижевности.